i love you more than being seventeen

Vad är det finaste du vet?
Mina vänner. Klyschigt, men sant.

Det bästa du gjort?
Att jag lärde mig spela gitarr efter sexan så att jag några år senare kunde börja spela i ett band. Fan, jag hade inte haft något liv utan bandet och allt vad det innebär.


Vad gör du när det är sommar?
Försöker ta vara på alla dygnets minuter och återupptar andningen efter ett stressigt skolår. Just i sommar ska jag till Berlin, se Pearl Jam och åka på Emmabodafestivalen. Jag längtar så mycket att jag nästan spricker.

Är du kär?
Njae, inte kär. Inte än. Men jag är definitivt intresserad av någon & känner att pirret smyger sig på.

Hur gammal är du?
Jag är 17.

Vad lyssnar du på för musik?
Jag lyssnar på allt möjligt egentligen. För tillfället är det mest Joy Division, The XX och Patrick Wolf.

Vad gör du helst en ledig dag?
Äter jättemycket frukost jättesegt och spelar gitarr med en vän.

Vilken är din bästa killkompis, berätta om honom. har du möjligen en bild? har han blogg?
Jag har inte så himlans många killkompisar. Jag antar att det är lätt hänt när man går i en klass med endast tjejer. Men Emil var en av mina finaste vänner en gång i tiden. Vi brukade göra eller titta på filmer, äta chokladbollar på gården och gå på spelningar tillsammans. Vi ses inte så mycket längre vilket jag tycker är himla synd.  

Nick eller Aaron carter? mycket viktigt!
Nick, lätt! Han var mitt livs kärlek när jag var liten. Jag ritade hjärtan runt hans ansikte på alla mina Backstreet boys-affischer.

Vad brukar du och dina vänner göra när ni träffas och har det bra?
Vi brukar dricka kaffe, lyssna på musik, skapa musik, titta på filmer, festa, laga mat, beklaga oss över den olyckliga kärleken och blotta våra hjärtan.
fest i din brevlådaLet's not fall asleepfika innan bortkörning 

Vad är ditt favoritämne i skolan?
Design. Och sömnad när man är på topp.

Säg en sak som du vill göra innan du dör.
Jag vill (och ska) flytta till London där jag ska studera mode och spela i ett ultimat band.

Kan du hela texten till fjärillslarvenssång? PROVE IT!!!! (obs! ingen googling)

Jag vet redan nu att jag inte kan den... Fast nästan.
 
Jag är en liten fjärilslarv som legat och förpuppat mig 
men nu så vill jag gärna ut och pröva mina vingar
Jag vill flyga, flyga långt långt bort
Då fäller jag ut vingarna och räknar jag till fyra
Ett, två, tre, fyra. Ah
Nu flyger jag, nu flyger jag
Se där, en blomma röd och fin
Och glad blir jag när jag landar på blomman, och luktar på blomman

Vad gör du när du inte kan somna?

Läser en bok eller dricker mjölk.

Vilka lite mindre bloggar brukar du kika in på?

Hm. Jag har inte haft så mycket tid för att läsa andra bloggar på sista tiden.. Men Alicia är en fin människa, Sandra och Anna också. Det finns jättemånga andra också som man slinker in hos ibland.

Om du hade varit en småkaka, vilken hade du varit?

Jag älskar havreflarn med choklad på och det skulle nog inte vara helt fel att vara en sådan!

Om du bara hade kunnat se världen i en enda färg, vilken hade du valt?

Någon ljusblå, harmonisk kulör

Ska du på nån festival i sommar?

Jag ska till Emmaboda, tredje året i rad. Det är nog den finaste festivalen. Sen så ska jag försöka skramla ihop pengar så att jag kan åka på Way Out West också!

Om du blev överraskad av din kärlek, vad skulle den ha gjort då? (det finaste någonsin)

Oj, jag vet inte riktigt. Han skulle gärna få ta med mig till någon liten stuga där vi kunde dricka vin mitt på dagen, lösa korsord och ligga inlindades i filtar på en brygga och betrakta stjärnorna på natten. Bara vara utan några konstigheter och romantiska krav liksom.

Vad är det värsta du gjort?

Jag har inte gjort så himla hemska saker.. Men att bli för kär och rusa in i saker så att de förstörs innan de ens har hunnit börja, det är ganska jättejobbigt. Det har hänt alltför ofta och det är idiotiskt men samtidigt oundvikligt.

Hur ser den perfekta killen ut i dina ögon?

Jag faller oftast för fina, tindrande ögon. Ett leende som smittar och en genuin blyghet. Jag ställer inte så många krav och lägger inte så himla mycket vikt på utseendet i det stora hela utan vill bara att han ska ha en helt underbar personlighet och att jag ska känna mig omtyckt och lugn i hans sällskap.

Visst är nadja den coolaste människan du någonsin träffat?

Haha självklart Nadja, du är awesome!

Finaste egenskapen?

Ödmjukhet

Vad får dig att skratta så du får kramp?

Sara med alla hennes konstiga skämt och osmarta inflikningar.


Kommentarer
Postat av: Rosita

Åh vad jag tycker om dina svar..

och rubriken! The Strokes!

2010-03-05 @ 08:59:05
URL: http://fewlix.blogg.se/
Postat av: sofia

London är mums!

2010-03-05 @ 10:20:11
URL: http://grapefruktmane.tumblr.com
Postat av: Anna

söta underbara. vet du, ibland tänker jag på dig. bara sådär, helt utan anledning och förankring. jag tycker om det.

2010-03-05 @ 16:12:16
URL: http://splashingthewine.blogspot.com
Postat av: Lisa

Åh så himla trevlig läsning! Puss.

2010-03-06 @ 01:05:41
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Alicia

tar handen på bröstet, ler(ganska belåtet) och tänker ja, elin du är jädra fin och jag hoppas vi ses snart

2010-03-07 @ 00:26:52
URL: http://husetvidhavet.blogg.se/
Postat av: Alicia

fast inte belåtet=det är sant + självgodhet utan ja, jag vet inte varför jag skrev så,

iaf, jag blev glad iaf

du är också fin.

nu håller jag tyst.

godnatt

2010-03-07 @ 00:28:54
URL: http://husetvidhavet.blogg.se/
Postat av: Nathalie

saknar ibland att vara just 17. men oftast inte.

2010-03-08 @ 13:33:03
URL: http://ruejaas.blogg.se/
Postat av: alicia

jag blir glad att läsa detta.

om drömmar och annat fint.

du är fin.

2010-03-09 @ 09:31:55
URL: http://diskotekskula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0